Camp de Tarragona

L’Àrea Digital Camp de Tarragona vol impulsar un seguit de sectors que són estratègics per al conjunt d’aquest territori com són el turisme: gestió del patrimoni i esdeveniments, tenint en compte que Tarragona disposa de nombrosos béns patrimonials (com, per exemple, les ruïnes romanes, patrimoni de la humanitat d’UNESCO), que la Costa Daurada és un pol turístic amb actius naturals, culturals i de lleure  i que ja existeixen experiències d’innovació en l’àmbit de “smart heritage”, com la visita immersiva en realitat virtual de l’antiga ciutat romana de Tarraco; el sector portuari, ja que la regió compta amb 8 ports, el més important dels quals és el Port de Tarragona (quart en volum de mercaderies d’Espanya); la indústria 4.0, fent ressò especial de la indústria petroquímica, ja que el territori compta amb el complex petroquímic més important del sud d’Europa; i l’àmbit de les ciutats intel·ligents, on els municipis més poblats del territori ja tenen experiència en desplegar noves tecnologies en el sector “smart city”.

Entre d’altres aspectes, la creació de l’Àrea Digital facilitarà l’anàlisi dels reptes i necessitats d’aquests sectors i ajudarà a implementar nous productes i serveis, basats en les tecnologies digitals, que hi donin resposta.

Àmbits que es treballaran:

  • Patrimoni, turisme i esdeveniments
  • Indústria 4.0 i petroquímica
  • Sector portuari i nàutic
  • Ciutats intel·ligents
auto"">

Impacte al territori

Dinamització de l’ecosistema empresarial

  • L’àrea permetrà desenvolupar serveis d’impacte a partir de les tecnologies digitals i contribueix en sectors estratègics com la indústria 4.0, les ciutats intel·ligents o el turisme.

Creació d’un punt clau de formació tecnològica

  • Les empreses i diferents agents del territori poden accedir a un laboratori multitecnologia obert per testejar productes i serveis digitals, a més d’assistir a workshops i formacions.

Entitats que hi donen suport: